Et emballagetjek gør forskellen
At finde den optimale emballage til et produkt kan kræve både viden og vedholdende arbejde.
For den rigtige løsning varierer alt efter en lang række forhold, ikke bare ved selve produktet og håndteringen af det, men også i markedet, lovgivningen og den seneste teknologiske udvikling inden for emballage.
Det er derfor vi i Procudan tilbyder et gennemsyn af emballageløsninger, som en service for både nuværende og potentielle kunder.
Det kan være svært på forhånd at pege på, hvor den bedste løsning skal findes. Også fordi det ofte er de små forbedringer, der gør forskellen, forklarer kundechef Jens D. Kønigsfeldt.
- Det er sjældent, at en producent bruger en emballage, som er skudt helt ved siden af. Tværtimod har man jo ofte truffet et valg på baggrund af grundige overvejelser. Og så er vores bidrag netop at kunne lede efter de detaljer, som kan gøre en forskel ud fra et helhedsbillede, forklarer han.
Ekspertise og et bredt sortiment
Der kan være mange anledninger til at gennemføre et emballagetjek. Nogle gange henvender en virksomhed sig med et ønske om et gennemsyn, men oftest starter det på en lidt mere uformel måde.
Virksomheden står måske med udfordringer som leveringssikkerhed eller et ønske om en mere bæredygtig emballage.
Uanset årsagen er der mange fællestræk i processen, forklarer Jens D. Kønigsfeldt.
- Vi er et team, som kan trække på mange års erfaring, og så har vi et stærkt netværk af europæiske emballagepartnere, som kan levere et meget bredt sortiment af løsninger baseret på den nyeste viden. Og det er de kompetencer vi sætter i spil, for at sikre de bedste forhold og leveringssikkerhed til vores kunder, forklarer Jens D. Kønigsfeldt.
Det kommercielle blik er vigtigt
Procudans emballageteam har genne årene assisteret virksomheder i mange forskellige brancher med at optimere deres emballager.
Målet er at finde den bedste løsning ud fra kundens muligheder og behov. Det vil ofte sige skræddersyede løsninger, der tager højde for både produkt, produktionsforhold og rent kommercielle hensyn.
- En af vores kernekompetencer er, at vi kan sætte os ind vores kunders forretning og skabe værdi i fællesskab med dem. For i sidste ende handler det om at finde frem til, hvad der betyder noget for kundens forretning og det enkelte produkt, uanset om det leveringssikkerhed, bæredygtighed eller pris, siger Jens D. Kønigsfeldt.