Salg- og Marketingdirektør vil tæt på kunderne

Martin Jakobsen træder ind i sin nye stilling med en solid ballast inden for ingredienser og emballage.

Procudan har fundet sin nye Salg- og Marketingdirektør i egne rækker.

Det er vores hidtidige salgschef, Martin Jakobsen, som har udvidet sit ansvarsområde, der nu også dækker marketing.

Martin kommer med stor erfaring fra mere end 20 år i fødevarebranchen, hvor han både har arbejdet med indkøb, product-management og salg.

Han har været i Procudan siden 2017, hvor han begyndte som Produktchef, inden han i 2020 skiftede til salgsafdelingen.

 

Nære partnerskaber med leverandører og kunder

I sin tid i Procudan har Martin Jakobsen haft fokus på at finde sammenhænge og trække røde tråde gennem de forskellige afdelinger.

Det vil han fortsat, og det skal også kunne mærkes hos kunderne. For Martin Jakobsen vil nemlig gerne arbejde mod nære partnerskaber.

Han siger:

Når vi kender vores kunder, deres udfordringer og deres strategier rigtigt godt, så har vi også gode muligheder for at hjælpe dem med vores indsigt og ekspertise. Derfor er det vores opgave at binde trådene sammen ved at invitere både leverandører og kunder ind i fællesskabet og den fælles værdiskabelse

Det er en kerneværdi for Procudan, at vi arbejder for at skabe værdi sammen med vores partnere, og for salg skal det ske gennem et nært samarbejde og vidensdeling.

 

God mad og mindre kød

Privat er Martin Jakobsen lidt af en foodie. Mad og fødevarer er mere end bare en levevej. Det er også et spændende og omskifteligt felt, der til stadighed fascinerer ham.

- Det er bare et utrolig dynamisk felt at arbejde i. Der sker hele tiden noget interessant og nyt. Jeg har en kæmpe nysgerrighed over for mad, så jeg har også en masse forskellige livretter, siger han.

Angående livretterne så er det svært at pege på et mønster. Det må dog gerne være italiensk, og med årene er kød kommet til at få en stadig mindre rolle i yndlingsmaden.

- Udviklingen mod mere plantebaseret kost er jo et af de områder, hvor fødevarer har flyttet sig på relativt kort tid. Og det er jo både interessant for os i branchen og som madelsker, siger han.

Læs mere om Procudans værdier her.

Lignende indhold