Profiler for et bedre team

Olsen Banden og kulørte kasketter. Det er ikke kedeligt af få lavet en psykologisk profil.

Minder jeg mon mest om Kjeld, Benny, Egon eller Yvonne? Det var et spørgsmål, som nogle af medarbejderne i Procudan fik svar på fredag.

I hvert fald rent psykologisk.

Der var nemlig uddannelsesdag, hvor der blev udarbejdet psykologiske profiler i form DISC-analyser. Deltagerne var de nye kolleger og nogle af de mere rutinerede, som ønskede en opdatering af en ældre profil.

 

Svensk og norsk profil

De folkekære karakterer fra Olsen Banden er normalt gode referencepunkter for arrangøren, Nicolaj Statager fra Achievers, når han skal forklare de forskellige personlighedstræk for sine danske kursister.

Men i Procudan er vi så heldige at have både svenske og norske kolleger. Så det var måske ikke alligevel så lige til.

Heldigvis Jönssonligan en del af den fællesnordiske kulturarv, mens Olsenbanden har lært nordmænd at råbe ”hengerumper”.

 

Bedre samarbejde og arbejdsmiljø

Den overordnede lære fra dagen var. At mennesker er forskellige, og det er Procudans medarbejdere selvfølgelig også.

Derfor er det værdifuldt at kende både sin egen, men også kollegernes profiler. Ikke alene for at spille hinanden gode, men også for at sikre trivsel og det gode arbejdsmiljø.

Nicolaj Statager leverede først et lille show, der illustrerede, hvordan de forskellige arketypiske profiler interagerer med en gruppe.

Han docerede også lidt udi i psykologiens historie, hvilket var vældigt spændende.

Især for dem, der har en profil, som gør, at de faktisk kan lide at få alle detaljerne med.

Lignende indhold