Cecilie og Davy skaber værdi for kunderne
Cecilie Hansen og Davy Rasmussen er begge startet som praktikanter i sensommeren.
De kan se frem til otte måneder inde i selve maskinrummet hos Procudan, nemlig Supply Service, hvor de både kommer til at have kontakt med kunder, leverandører og skal løse opgaver af mere logistisk karakter.
Faktisk gør de det allerede nu, for de er godt i gang med at omsætte teorien fra handelsøkonom-uddannelserne til benhård praktik.
På forkant for kundernes skyld
En af de vigtigste opgaver, som ligger på de to praktikanters borde, er det opfølgende arbejde med kundernes leveringsplaner, de såkaldte forecasts, fortæller Cecilie Hansen.
- Vores rolle er at være proaktive i forhold til at følge op på vores kunders forecasts, så vi hele tiden afstemmer vores lager og er sikre på at kunne levere til tiden. Jo bedre det fungerer, jo bedre er det både for kunderne og for os, siger hun.
Davy Rasmussen mærker også værdien af proaktive tilgang til arbejdet.
- Vi bliver skubbet i retning af hele tiden at tænke fremad. Opstår der et problem med en levering, så kan vi hurtigt se, hvad vi har på lager, og finde en løsning for kunden.
Det overblik vi har, kan vi bruge til at være på forkant og se muligheder, siger han.
Netop proaktivitet er en kerneværdi for Procudan. Som medarbejder bør man altid have fokus på, hvordan man kan udvikle mere værdi for kunderne.
Det har de to unge mennesker været hurtige til at forstå.
Baggrund om praktikanterne
- Davy Rasmussen læser til handelsøkonom med linje i E-commerce på Erhvervsakademi Dania i Horsens. Han begyndte i Procudan den 15. august og slutter 15. april.
- Cecilie Hansen læser til handelsøkonom med linje i Salg og salgsledelse på UCL i Vejle.
- Hun begyndte i praktik hos Procudan den 15. juli og slutter den 15. marts.