Kunderne er på udkig efter flere naturlige aromaer, der ikke kun er drevet af smag, men også af de funktionelle egenskaber.

I spændingsfeltet mellem de to ekstremer, sundhed og nydelse, er kunderne på udkig efter flere naturlige aromaer, der ikke kun er drevet af smag men også af funktionelle egenskaber. Naturlige aromaer kommer fra frugt, urter, træer og mere dristige ingredienser såsom kaktus og litchi.

I 2016 forbliver ingefær en stor trend, og græskar kommer man til at møde overalt. Den største drikkevaretrend i 2016 – set i spiritus, juice-baserede drikkevarer og sodavand – er melon. Melon (inklusiv en vifte af eksotiske varianter) er ny og eksotisk men samtidig komfortabelt velkendt hos forbrugerne.

En anden stor 2016-trend er vand tilsat smag. Især varianter, hvor der er tilføjet vitaminer og mineraler samt energi-vand, bliver mere og mere populære.

For sodavand og juice-baserede drikkevarer søger trenden mod alternative, naturlige sødemidler (eksempelvis Stevia). Denne trend kan gøre mellemkalorie-segmentet til den nye standard. For juice ses også trenden med at erstatte frugt med grøntsager. Der fokuseres her på en grøn livsstil og på at gøre produkterne mindre søde.

Diverse eksperimenter med te er en stor produkt-trend i 2016, og producenter anvender teens naturlighed til at skabe lækre og forfriskende isteer.

Har du behov for mere information, så kontakt din kundechef hos Procudan.